Tuesday, October 21, 2008

APA LAGI KECOH..??

Selesai sudah jamuan yang diadakan pada 17 Oktober 2008 lepas..segala penat lelah yang ditaburkan oleh semua yang terlibat seperti berbaloi dengan kemeriahan serta kehadiran tetamu VVIP terutamanya YAB Menteri Besar Ng Sembilan serta YB Setiausaha Kerajaan Ng Sembilan, YB SS Mufti Kerajaan Ng Sembilan dan YAA Ketua Hakim Syarie Ng Sembilan.. Terima kasih kerana sudi hadir ke majlis kami ini..

Pihak Badan Kebajikan juga ingin mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan jutaan terima kasih kepada semua warga JHEAINS yang terlibat samada secara langsung mahupun tidak dalam menjayakan program ini khususnya Bahagian Khidmat Pengurusan yang sudi menjadi urusetia induk pada kali ini.. Tidak lupa kepada Abang Besar ( taukey ) yang bersusah payah sejak dari awal iaitu En Mohd Puad b Mohamad Nordin yang bersungguh-sungguh menjayakan majlis ini..Sodap kari kambing tu aiihh...superb..!!

Seperti biasa, manusia..dah nama pun manusia memang susah nak membulatkan pemikiran..lain la air kan..masuk dalam pembentung terus jadi bulat..Sukalah pihak kami ingin bertanya ;
1. Apakah majlis ini suatu kesalahan untuk diadakan pada masa waktu pejabat?
2. Apakah majlis ini telah mengganggu tugas hakiki seseorang pegawai, apatah lagi boleh menjejaskan prestasi kerjanya?
3. Apakah majlis ini tidak boleh diadakan langsung kerana berlawanan dengan etika kerja?

Kepada manusia-manusia ( rasanya sorang je kut,hehehe ) yang berfikiran sempit, jumud dan cetek seperti itu dapatlah membuka minda serta memikirkan sedikit di luar batasan kotak.. Jangan jadi pasif serta bekerja macam robot.. Isu ini pun dah dinyatakan sebelum ini.. BACA lah .. Kalaulah ianya sedemikian, maka bak kata 'Abah' , lepas ni kalau ada kematian kenalah buat solat jenazah pada jam 1-2 ptg (waktu rehat) ataupun lepas waktu bekerja iaitu jam 5.30 ptg.. ye lah,mana boleh gi solat jenazah..ada kerja HAKIKI yang perlu dibuat di pejabat..

Lagi satu, kepada pentadbir-pentadbir jajahan luak masing-masing..!! Ikutlah apa yang telah diputuskan oleh mesyuarat.. dalam mesyuarat kemain lagi mengangguk bersetuju tapi akhirnya tidak disusuli dengan tindakan yang selari..
Masing-masing tak punya dana tapi masih ramai yang boleh jugak menyumbang.. ?? Kenapa kita gagal sedemikian..???
Begitu jugak kita harus utamakan induk..Jangan kerana kita ada majlis maka yang induk tidak dipedulikan..??
Besar sangatkah nilai yang diminta berbanding dengan pulangan moral yang kita dapat??
Saploh hengget pun berkira ka bai..?? Time makan tak de pulak malu..??

ahh.. lantak lah korang.. dah nama pun manusia ... apa boleh buat.. dok gitu.???

~adios~

0 comments: